Skip to main content

Kencing Manis ABah Kembali Normal, Badan Bertenaga dan Penglihatan Makin Pulih!


Bila cakap pasal kencing manis ni, Ms J amat ngeri. Sebabnya kencing manis ini adalah salah satu penyakit yag senyap.

Dalam diam, kita boleh dapat kencing manis. Lagi teruk kalau kencing manis ini yang menyebabkan mata buta, kaki terpaksa di potong, hilang deria rasa dan hilang berat badan yang mendadak.

Minta kita smua dijauhkan daripada penyakit kencing manis. Jadi, apa yang kita perlu buat adalah jaga pemakanan kita sebelum kita disahkan mengidap kencing manis.

Tapi, kalau dah ada kencing manis pun, kita tetap kena jaga pemakanan sama, agar kencing manis yang dihadapi tidak menjadi bertambah teruk.

Hari ini Ms J nak berkongsi lagi kisah seorang ayah yang mengidap kencing manis. Ayah yang mengidap kencing manis, yang mana bacaan gula yang tinggi.

Setelah bermacam macam ubat ubatan dan supplement yang dicuba, tapi masih lagi sama. Tidak ada perubahan pada paras bacaan gula abah.

Tapi akhirnya abah berjumpa dengan vivix daripada shaklee. Inilah kisah abah dengan shaklee.

'Syukur alhamdulillah dengan izin Allah dan kehendaknya kita berusaha dan berikhtiar yang menyembuhkan adalah atas kehendakNya.

Abah dikesan kencing manis pada awal tahun 2013 hari tu, dengan kadar bacaan yang agak tinggi, 17 atau 18 macam tu.

kemudian, bacaan tak pernah turun, bermacam jenis ubat dan supplement cuba, tapi bacaan makin teruk sehingga tidak dapat dibaca.

Dalam masa yang sama, berat badan turun mendadak sehingga seluar saiz 42 pada asalnya tinggal saiz 34.Bayangkan turun banyak sangat, makan tak lalu, sentiasa letih dan penglihatan menjadi kembang hingga terpaksa membuat cermin mata baru dan abah tidak berani nak bawak kereta jauh jauh pada waktu malam.

Sepanjang bulan puasa haritu memang kami adik beradik semua susah hati tengok keadaan abah, kalau hari tak kerja abah melepek saja tak larat, bibir pecah, makan tak lalu, kemudian bulan lepas saya berikan abah vivix untuk cuba.


Saya cuba suruh abah ambil sekali satu sudu teh setiap kali sebelum tidur. Konsistent hampir dua minggu, alhamdulillah. 

Harini abah pergi klinik untuk check bacaan dan keputusan bacaan 5.4.Alhamdulillah normal.

Bersyukur sangat Allah makbulkan doa kami semua untuk melihat baah sihat macamdulu.

Sekarang ni abah dah berselera makan, kerja pun dah tak letih macam sebelum ni. Abah kerja 3 shift, pagi , petang dan malam.memang abah rasa bertenaga sangat sekarang.Muka pun dah nampak merah, penglihatan pun dah semakin ok. Alhamdulillah."




Alhamdulillah, bila dengar mengenai kesihatan abah, Ms J pun turut bersyukur. Dengan asbab berikhtiar dengan vivix, abah dah makin sihat!

Jadi, korang yang ada masalah seperti abah yang ada kencing manis, bolehlah dapatkan vivix ini dariapda Ms J ye.

Comments

Popular posts from this blog

Khasiat Buah Pear Yang Ramai Tak Tahu!

Nah buah pear! Sebenarnya Ms J ni jarang nak makan buah, apatah lagi buah buahan import seperti buah pear ni. Tapi disebabkan oleh nak diet dan sihat, maka terpaksalah ambil buah pear ni. Sebenarnya, tak tahu nak beli buah apa semalam. Pergi pasar malam ternampak buah pear yang besar besar dan cantik, maka terjebak juga untuk beli.hehe Buah pear ni Ms J panggil sebagai buah lai. Iyalah lain negeri lain juga panggilan untuk buah pear ni kan.Dalam bahasa sains nya buah pear ini dikenali sebagai pyruss spp. Sebenarnya buah pear ni ada dua jenis, ada yang kulit hijau dan kulit kuning air macam tu. Buah pear ini sering dicari oleh ramai orang kerana ianya banyak dijual di pasar basah, pasar malam, pasar tani, dan mana mana pasaraya. Lagi satu buah pear ni diminati oleh ramai orang kerana harganya yang murah dan berpatutan. Bukan sebab harganya yang murah je , tapi buah pear ini mempunyai khasiat yang tersendiri.  Antara khasiat buah pear ini adalah bertindak sebagai

Sapu Ubat Gigi untuk Hilangkan Jeragat

Siapa yang tak ada masalah jeragat kat sini? Saya rasa majoriti kaum wanita di luar sana mengalami masalah ini kan?Termasuklah Jam..hehe "Jeragat pada kulit wajah adalah masalah yang paling biasa dihadapi di Asia. Hampir 50% konsultansi kepada doktor kulit dan doktor estetik berkaitan masalah kulit berjeragat." Macam masalah Jam, jeragat ini menetap kat pipi. Bila pakai bedak tebal tang mana pun masih nampak jeragat tu. Kadang-kadang tu berangan juga nak ada kulit yang putih gebu macam Nora Danish kan. Tapi apakan daya... Jadi mulalah tanya mr google cara nak hilangkan jeragat ini. Macam-macam dah letak. Pernah tu letak ubat gigi kat pipi sebab ada baca ubat gigi ni boleh hilangkan jeragat. Jam cuba lah buat, tapi malangnya jeragat tak hilang-hilang juga. Mungkin sebab Jam letak ubat gigi untuk beberapa hari sahaja kot, tak konsistent.Alahai biasa lah semangat tahi ayam je Jam ni. Daripada pembacaan Jam, jeragat ini boleh dicegah dengan beberapa cara. Ini

Ketagih Nestum Dan Oat Ketika Hamil Yang Melampau!

Hamil kali ini Ms J ada satu ketagihan yang melampau.Boleh dikatakan melampau sebab makan satu pun tak cukup. Masih lagi nak lagi. Kali ini Ms J agak ketagih dengan oat dan nestum. Bila nak minum je pasti cari dua benda alah ini. Ishh bancuh satu packet nestum pun tak cukup taw. Kalau dulu Ms J mana nak suka makan benda macam ini. Apatah lagi kalau nak minum air bergula, memang jauh panggang dari api. Selalunya Ms J dikenali sebagai seorang pencinta air masak sahaja. Tapi bila hamil semua tu boleh berubah. Betul la orang cakap, bila hamil hormon kita akan berubah diri kita 360 darjah. Kalau dulu suka, tapi bila hamil boleh jadi tak suka dan sebaliknya. Jadi jangan bongkak atau riak jika kita membenci atau menyukai sesuai. Bila bila masa sahaja Allah boleh tarik balik. Berbalik pada cerita Ms J tadi, bayangkan satu packet nestum pun tak cukup. Tambah pula ditambah dengan oat memang rasa sedap. Pekat dan lemak manis tu perrrghh rasa meleleh air liur.hehe